2012. január 28., szombat

Angyalok és az atya



"Barátkozzatok meg az angyalokkal,és
lélekben szemléljétek őket: mert habár
láthatatlanok,jelen vannak bennetek."
/Szalézi Szent Ferenc/

Pio atya,aki 1887-ben egyszerű parasztemberek gyermekeként született az olaszországi Pietreclinában szerzetes volt. s megkapta a stigmákat is,a mefeszített Krisztus sebeit a kezén,lábán és az oldalán,akárcsak rendjének alapítója Szent Ferenc. Gyönge egészsége ellenére nehéz feladatot vállalt,ennek szentelte életét: otthonokat épített betegek,nyomorákok,aggok számára. Pio aty rendkívül érdekes kapcsolatban állt az angyalokkal. Állítólag még ifjú korában is "találkozott" saját őrangyalával,s hébe-hóba tanácsokat is kapott tőle;később hol imádságos,hol humoros párbeszédet folytak köztük. Több tanú szerint Pio atya néha olyan nyelveken is tudott olvasni és beszélni,amiket sose tanult. Amikor megkérdezték,hogyan képes erre,azt felelte,őrangyala fordít neki. Szerzetestársai időnként énekszót hallottak,mennyei harmóniákat,és nem tudták kideríteni,hogy honnan. Pio atya megmagyarázta a dolgot: angyalok énekeltek,lelkeket kísérve a mennyországba.Pio atya sokszor elküldte őrangyalát másokhoz,akinek segítségre volt szüksége. Alessio Parente atyának például az volt a tiszte,hogy gyenge egészségű rendtársát mindennap felkísérje a kápolnából a cellájába. Parente atya azonban gyakran elaludt. Vgay nem hallotta az ébresztő csörgését,vagy csak félig ébredt fel és leállította. -Valahányszor elaludtam-meséli-álmomban mindig hallottam,hogy valaki beszól:"Alessio,Alessio,gyere le!",és kopogtat. Ilyenkor rögtön észbe kaptam,hogy késő van,kiugrottam az ágyból,az ajtóhoz szaladtam,és kinéztem,hogy ki hív,de senkit nem láttam a folyosón. És amikor lerohantam a kápolnába,Pio atya már éppen befejezte a misét,az elbocsátó álldást adta....-Egyik nap Pio atya mellett ültem,és nagyon szégyelltem magam a pontatlanságomért. Elkezdtem magyarázni neki,hogy úgy látszik sose hallom meg az ébresztőt,de a szavamba vágott. "igen értelek-mondta-De azt hiszed minden áldott  nap elfogom küldeni hozzád az őrangyalomat,hogy felkeltsen? Inkább eredj és vegyél magadnak egy új órát!"
-Csak ekkor értettem meg,ki kopogott mindig az ajtómon,és szólongatott álmomban.
Pio atya szentül hitte,hogy az ember elküldheti őrangyalát másokhoz,s az segíthet rajtuk,vagy közbeléphet érdekükben. Bíztatta is nagyszámú barátját,hogy küldjék el hozzá az  őrangyalukat,ha ők maguk nem tudnak eljönni.-Az angyal üzenetet hozhat nekem-mondogatta-és én mindent megteszek ami telik tőlem.-Egyszer Cecil,Pio atya egyik angol barátja autókaramból folytán megsérült. Egy barátja rögtön a postára ment,hogy táviratban kérje az atyát,hogy imádkozzon a balesetet szenvedttért. És lám,mikor a távirat szövegét odaadta a tisztviselőnek,az átnyújtott neki egy táviratot,amelyben Pio atya közölte,hogy már imádkozott Cecilért.
Később miután Cecil felépült,mindketten elmentek Pio atyához.-Dehát honnan tudott a balesetről?-kérdezték.-Az ön távirata elöbb jött meg,mint ahogy a miénk elment.
-Gondolják,hogy az angyalok olyan lassúak,mint a repülőgépek?-felelte az atya mosolyogva.Egy másik alkalommal egy olasz lány,aki hallott a Szent életű szerzetesről,elküldte hozzá őrangyalát,jó egészséget kérve nagy bátyja,Fred bácsi számára. A lány aztán meg is látogatta Pio atyát. Amikor odament hozzá,az atya tréfásan megjegyezte: "-A maga angyalától egész éjjel nem tudtam aludni,újra meg újra elmondta,maga mennyire szeretné,ha kieszközölném a Fred bácsija gyógyulását!
Egy súlyosan beteg csecsemő édesanyja is elküldte a picinek az őrangyalát Pio atyához,kérve,hogy imádkozzék érte. És kisvártatva látta,hogy a parányi test megborzong,mintha valami megérintette volna. Ettől fogva,bár az orvosok csak hümmögtek-hammogtak,a kicsi állapota gyorsan javult,hamarosan kikerült az intenzív osztályról,és hazaküldték.-Amikor ezekről a dolgokról beszélek,az emberek sokszor egyformán reagálnak: "Ó,persze,de Pio atya szent életű ember volt,nem igaz?" vagy "Én csak egy szegény,bűnös  vagyok-miért tenne meg egy angyal értem bármit is?"-mondja Parento atya.-Hát igen Pio atya tényleg szent életű ember volt,de én biztos vagyok benne,hogy az őrangyalok értünk,közönséges halandókért is mindent elkövetnek-feltéve,hogy hiszünk
1968.szeptember.22-én,amikor Pio atya meghalt,több amerikai turista angyalokat látott Olaszországban az éjszakai égen... angyalokat,akik aztán lassan eltűntek,amikor felkelt a nap.





Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése